default-header Samenwerken met natuurwezens-Bijeenkomsten - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Samenwerken met natuurwezens

24 september 2024 16:00
Einddatum
24 september 2024 20:30
Prijs per persoon
Vrijwillige bijdrage

Leo Klein

Vorig jaar las ik de eerste aankondiging van het Perspectiefproject Staan voor leven en dood. Jaap van de Weg schreef over de Antroposofische Vereniging als eilandenrijk en over leven voor de geboorte en na de dood. Er werd op mijn schouder geklopt: “En wij dan ...? Wij verzorgen het leven en ondersteunen het bewustzijn. Wij helpen bij alles, wat de mens verricht!” Kunnen natuurwezens en engelen ook een plaats krijgen in dit project? Ja, dat kan! Kan dit een thema zijn, dat de verschillende eilanden sterker met elkaar gaat verbinden?

Bij deze wil ik mensen uitnodigen samen te onderzoeken hoe natuurwezens en engelen in jouw activiteiten, werk en sectie werkzaam zijn.

Wat zijn je ervaringen, je werkwijzen en inzichten?
Welke vragen werden je – onuitgesproken – gesteld?
Wat zou meer samenwerken met deze wezens en engelen kunnen brengen?

Gaandeweg zullen we wellicht meerdere wegen naar wezenlijke ervaringen ontdekken. Dat is boeiend en nemen we als extra gezichtspunt en mogelijke opbrengst mee.
De Dynamische Oordeelsvorming kan ons helpen om goede vragen te stellen. En misschien word je zo warm dat je binnen je eigen werkgebied aan de slag gaat om een groepje te vormen. En als daar het vuurtje gaat branden, kunnen we op een dag met mensen van verschillende secties uitwisselen wat we gedaan en gevonden hebben.
Kunnen we ook het gesprek aan met mensen uit de bredere maatschappij...?  De project/kerngroep houdt het overzicht over het proces.

Op dinsdag 24 september komen proeven of het iets voor je is. Vrijheid, blijheid! Zeker niet alleen praten over, maar gewoon gaan doen en aan den lijve ervaren. Ik denk aan een maandelijks ritme voor de projectgroep. Welkom!

Vincent de Vries

24 september, 16.00 tot 20.30